.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پايين‏ترين سرعت اينترنت خاورميانه،در ايران

رئيس انجمن شرکت‌هاي اينترنتي گفت: امروزه يکي از شاخص‌هاي توسعه جوامع تعداد کاربران اينترنت پر سرعت ‪ ADSL‬ است و ايران در اين زمينه در رتبه پاييني حتي در منطقه خاورميانه قرار دارد

به گزارش مهر، مسعود رياضيات ضمن اشاره به کيفيت نامناسب خدمات اينترنتي در کشور گفت: به رغم تلاش‌هاي زيادي که از طرف دولت و بخش خصوصي براي ارائه اينترنت پر سرعت به ‌کاربران صورت گرفته است در خوشبينانه ‌ترين حالت فقط ‪ ۱۰۰‬هزار کاربر خطوط اينترنت پر سرعت ADSL‬ در کشور وجود دارد که در مقايسه با تعداد کل کاربران رقم بسيار ناچيزي است.

وي با تاکيد بر سرعت پايين اينترنت در سرويس دايال آپ براي مصارف کاربران خانگي افزود: با کارتهاي اينترنت فقط مي‌توان کارهاي محدودي مانند باز کردن چند صفحه «وب» معمولي، چت و چک کردن پست الکترونيکي پرداخت. به عبارتي با اين سرعت پايين اينترنت عملا استفاده از بسياري از کاربردهاي اين شبکه مانند آموزش الکترونيکي امکانپذير نيست.

رياضيات با اشاره به بحث ايجاد دولت الکترونيکي در کشور اظهار داشت: دولت گام‌هايي براي ايجاد دولت الکترونيک، تجارت الکترونيک و دانشگاه‌هاي مجازي برداشته ‌است اما با محدوديت سرعت براي کاربران خانگي که بخش عمده‌اي از مخاطبان اين طرح‌ها هستند نمي‌توان به فرهنگ‌ سازي براي استفاده از اين برنامه‌ها پرداخت. همچنين برنامه‌هاي زيادي در کشور در زمينه دولت الکترونيکي و آموزش الکترونيکي در حال انجام است اما متاسفانه پايين بودن سرعت اينترنت يکي از بزرگترين مشکلات در به کارگيري آنها است.

رئيس انجمن شرکت‌هاي اينترنتي ادامه داد: اينترنت، مهمترين عامل توزيع و نشر دانش در دنيا است در حالي که يک دانشگاه در يکي ‌از روستاهاي سوئد داراي حداقل يک «ترا» بيت پهناي ‌باند اينترنت است، دانشجويان ما حتي در بهترين دانشگاه‌ها به دليل سرعت پايين به زحمت مي‌توانند از امکانات آموزش مجازي و الکترونيکي استفاده کنند.

وي درباره ادعاهاي موجود درباره تامين پهناي باند و کافي بودن سرعت اينترنت در ايران گفت: اينترنت مانند يک جاده است که تبادل اطلاعات از آن صورت مي‌گيرد و صرف ادعاي ايجاد کردن اين جاده نمي‌تواند به معناي فراهم کردن پهناي باند مناسب براي کاربران باشد.
رياضيات افزود: اکنون که دولت تامين پهناي باند را در انحصار خود دارد بايد پهناي باند مناسبي در شان کشورمان و معادل‌کشورهاي منطقه مانند ترکيه و امارات تامين کند.

رئيس انجمن شرکتهاي اينترنتي تاکيد کرد: متوليان امر بايد با فراهم کردن ظرفيت بالاي پهناي باند اينترنت براي کشور، سامان دهي شرکت‌هاي ارائه ‌دهنده خدمات اينترنتي، کاهش قيمت اينترنت، اعمال نظارت‌هاي موثر از طرف انجمن‌هاي ذيربط، به روز کردن تجهيزات مخابراتي و حذف محدوديت‌هاي فعلي به افزايش سرعت و کيفيت اينترنت براي کاربران نهايي بپردازند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ali 3 خرداد 1387
مشکل پایین بودن سرعت از آنجا ناشی میشود که یک شرکت اینترنتی با پهنای باند محدود اقدام به فروش تعداد نامحدود کارت اینترنتی میکند و تعداد زیادی از کاربران در آن واحد قصد استفاده از اینترنت را دارند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.